De programma onderdelen van Open Set – Graphic Design Summer School worden gegeven door Nederlandse en internationale designers. Het thema van dit jaar is ’Social Game’: de rol die grafisch ontwerpers spelen wanneer het gaat om maatschappelijke betrokkenheid binnen culturele productie en distributie. Open Set 2014 bestaat uit bijdragen van Andy Altmann, Felix Janssens (Total Identity), Jan van Toorn, Jeanne van Heeswijk, Trapped in Suburbia, Annelys de Vet, Karel van der Waarde, Andreas Gysin, Richard Vijgen, Latitudes en Max Bruinsma.

Thema 2014: ’Social Game’
Ontwerpers moeten vaak steeds flexibeler zijn om adequaat te kunnen reageren op nieuwe ontwikkelingen als economische en creatieve decentralisatie, multidisciplinaire samenwerkingen en complexer wordende sociale wensen en verlangens. Ook worden ze geacht zich steeds breder te oriënteren en zijn ze voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om visuele cultuur, sociale verlangens en economische belangen te combineren. Open Set onderzoekt deze ontwikkeling door zich in haar twee weken durende programma te richten op grafisch ontwerpers die op een interactieve en maatschappelijk betrokken manier werken, en zo ervaringen creëren die het publiek activeren.

Deelname en gratis kaarten
Ter gelegenheid van de eerste editie in Rotterdam geeft Kunstblock veertig eendaagse workshops weg. Interesse? Stuur een motivatiebrief en portfolio naar apply@openset.nl voor vrijdag 30 juni 2014. Daarnaast bieden we namens Kunstblock een speciale prijs voor de overige workshops. Open Set: 2 weken 28 juli – 9 augustus € 900,-
Open Set: Drie-daagse workshop € 350,- regulier / € 200,- Kunstblocktarief
Open Set: een-daagse workshop € 120,- regulier / € 40,- Kunstblocktarief Kunstblock

Kunstblock is een samenwerking tussen de culturele instellingen aan de Witte de Withstraat: Showroom MAMA, TENT, V2_, Centrum Beeldende Kunst Rotterdam, Witte de With Center for Contemporary Art en WORM. Kunstblock ziet het als haar missie om de verdere ontwikkeling van de Witte de Withstraat, als cultureel hart van Rotterdam, vorm te geven door middel van interventies in de straat, kunst- en educatieprojecten (waaronder Open Set Graphic Design Summer School) en door het aangaan en versterken van duurzame relaties tussen instellingen, ondernemers, bewoners en bezoekers