Sinds 2003 richten Kathrin Böhm (DE/UK), Wapke Feenstra (NL) en Antje Schiffers (DE) zich als het collectief Myvillages op het dorp als kennisbron in de hedendaagse kunst. De drie kunstenaars groeiden zelf op in kleine boerendorpen, en willen vanuit die positie met diverse projecten de discussie rond het platteland als een belangrijke plaats van culturele productie aanzwengelen.

Zo streek de International Village Shop al eerder neer op de Lüneburger Heide en in Tate Britain, waar dorpse producten werden geproefd en verkocht. In Berlijn werkte Myvillages voor het festival Über Lebenskunst een jaar aan Vorratskammer, waarbij een voorraadkamer werd aangelegd met producten van boeren, brouwerijen en producenten uit de nabije omgeving. In het Haus der Kulturen der Welt werd het eindresultaat van ingemaakte etenswaren, vers geoogste hydro sla, speciaal gebrouwen dranken en vlees aangeboden.

In de International Village Shop in TENT konden bezoekers dorpse producten kopen van het Europese netwerk van Myvillages, aangevuld met etenswaren van boeren uit de lokale omgeving. Diverse films en video’s toonden het leven op het platteland en de herkomst van ’village food’.