Van Oldenborgh (Rotterdam, 1962) presenteerde een constellatie van acht werken, in een ruimtelijk ontwerp van architecte Milica Topalovic. De werken werden gepresenteerd in verschillende vertrekken rondom een centrale ruimte, als verscheidene opties van een groter verhaal. Episoden uit de Nederlandse koloniale geschiedenis (Indonesië, Brazilië, Suriname) werden naast verhalen over hedendaagse subculturen geplaatst.

Subculturen
In Sound Track Stage gaan twee voormannen van de muziekstijlen hiphop en hardcore met elkaar in discussie over de karakteristieken van de subculturen waar ze voor staan. Je kunt het werk beschouwen als een evocatieve reflectie op de huidige worsteling van de Nederlandse samenleving met kwesties als nationale identiteit. Maar het werk is net zo goed een pleidooi voor het herkennen van de emanciperende potentie van subculturen. Met haar werk identificeert Van Oldenborgh de subcultuur als arena waarin concepten over gemeenschap en samenleving worden uitgetest.

Koloniale erfenissen
In andere werken reflecteert Van Oldenborgh op het tegenstrijdige heden via de spiegel van het verleden, en maakt ze nieuwe verbanden zichtbaar. In Maurits Script leeft een aantal sprekers zich in in de verschillende perspectieven op de Nederlandse koloniale geschiedenis in Brazilië. Maurits Film, gefilmd te Recife fungeert als pendant: in dit werk bespreekt een aantal Brazilianen hun beeld van de Nederlandse koloniale macht in Brazilië.

Het begeleidende tentoonstellingsboekje bevat onder meer een essay door auteur Peio Aguirre.